
Bunlar Lapataia Milli Parkı'nda çekilmiş kareler. Bizi parkta sertifikalı bir rehber gezdirdi. Uzak ufakların gözlendiği fotoğrafta Şili'nin en güneyde ve Macellan Kanalı'nın da güneyindeki topraklar var. Güney Amerika'nın büyüklüğünü bizim durduğumuz yerden tasavvur etmek mümkün değil. Buraya gelmeden önce kime söylesem bana Güney Amerika'da bildiği fantastik durakların adlarını arka arkaya söyleyip hepsine gitmemi salık veriyordu. Halbuki bilinen ve söylene yerler birbirinden binlerce km uzaklıkta. Buenos Aires'ten Ushuaia ya uçmak 3.5 saat alıyor örneğin. Bunlardan en ilginci Arjantin'e gideceğimi söyleyince, bir meslektaşımdan gelen , Cancoon 'a da gitmem önerisiydi. Arjantin'in kuzeyindeki BA 'dan Cancoon'a gitmek için İstanbul'dan BA ya yaptığınız yolun yarısı kadar uçmalısınız. İstanbul'a gelmisken bir de Güney Afrika'ya uğramak gibi hemen hemen. Coğrafyayı lise ve ortaokul derslerine coğrafya ve harita kolu marifeti ile gelerek dersleri -güya-görselleştiren haritalardan öğrenen ve gezi kültürü de vize problemi gibi aşılması zor kimi ek nedenlerin de katkısıyla çoğu kez bir tur şirketinin kanatları altında birkaç diyar dolaşmaktan öte gidemeyen bizlerin kaçınılmaz yanılgı alanı, uzaklıklar...
Bu arada Arjantin ve Uruguay Türklerden vize istemiyor. Yaşasın sınırların kalkması...derken gezinin son günlerinde 1 geceliğine Uruguay'a gittik,hep benzetmelerle gidersek İstanbul'dan Bandırma'ya feribotla nasıl gidiyorsak öyle. Ancak Uruguay'dan Arjantin'e geçerken ülkeye giriş damgam basılmamış. İstanbul'a döneceğiz, BA havaalanından çıkarken damgayı göremeyince memur "siz kaçak durumundasınız" demez mi? Başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Zaten evimi, kocamı, ana-babamı özlemişim, yoğurdu ve cacığı rüyada görmekten hal olmuşum, koşarak gümrük dışında bir noktaya gidip derdimi anlattım. Arjantinliler İngilizce'yi az biliyor, ben İspanyolca'yı hiç bilmiyorum ama neyse ki genç memur bayan ne dediğimi anladı, işler hemen bir damga ile yoluna girdi de ben evime dönebildim. Bir bundan korktum, bir de El Calafate 'de beni kovalayan köpekten...
Bir başka uyarı, Arjantin'de gezdiğimiz onca şehirde şeker ve meyve ile tatlandırılmamış yoğurt bulamadık. Cacık? Zinhar yok, çok acı çektim.